Ο φακός των media

Η έννοια της μιντιακής υπευθυνότητας είναι ελάχιστα, αν όχι καθόλου, γνωστή στην εγχώρια δημόσια επικοινωνία, αν εξαιρέσει ίσως κανείς τις ακαδημαϊκές τις διαστάσεις. Το ίδιο ευτυχώς δεν συμβαίνει σε διεθνές επίπεδο οπού ιδίως τα τελευταία χρόνια αναπτύσσονται ποικίλλες σχετικές πρωτοβουλίες.

Μια απο αυτές είναι η medialens , πρωτοβουλία μιας ομάδας δημοσιογράφων. H όλη προσπάθεια βασίζεται στην βεβαιότητα, όπως οι ίδιοι την αποκαλούν, ότι τηλεόραση και εφημερίδες μεταδίδουν μια βαθύτατα διαστρεβλωμένη εικόνα του κόσμου μας προς όφελος επιχειρηματικών και άλλων κατεστημένων συμφερόντων. Όπως αναφέρουν, στην προσπάθεια τους να κατανοήσουν το που βασίζεται και το πως λειτουργεί πρακτικά αυτή η συστηματική παραμόρφωση της πραγματικότητας, απέχουν απο τη λογική θεωριών συνωμοσίας. Αντίθετα, εστιάζουν λεπτομερώς τον φακό τους στην αναπόφευκτη διαφθορά που επιφέρουν οι δυνάμεις της ‘ελεύθερης αγοράς’. Ιδιαίτερα όταν αυτές επιδρούν στη λειτουργία επιχειρήσεων ΜΜΕ που αναζητούν κέρδη σε μια κοινωνία που η επιχειρηματική δύναμη και τα οικονομικά συμφέροντα κυριαρχούν.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει πως απορρίπτουν την ευρέως διαδεδομένη ιδέα πως οι δημοσιογράφοι, γενικώς, είναι δέσμιοι της αυτολογοκρισίας και του συνειδητού ψεύδους. Πιστεύουν,αντίθετα,  πως είναι η ανθρώπινη τάση αυτοεξαπάτησης που εξηγεί την πεποίθηση των δημοσιογράφων ότι αποτελούν τους ειλικρινείς προμηθευτές της αδιαφιλονίκητης αλήθειας. Όπως σημειώνουν, «όλοι έχουμε την τάση να πιστεύουμε ό,τι εξυπηρετεί καλύτερα τους σκοπούς μας- οι καλοπληρωμένοι και προνομιούχοι συντάκτες δεν αποτελούν εξαίρεση».

Η δουλεία των MediaLens έχει εξαπλωθεί ως αποτέλεσμα της απογοήτευσης που νιώθουν απο την απροθυμία ή και την ανικανότητα των mainstream media να πούν αλήθεια σχετικά με τις πραγματικές αιτίες προβλημάτων όπως η κατάχρηση ανθρώπινων δικαιωμάτων, η φτώχεια, η μόλυνση του περιβάλοντος και η αλλαγή κλίματος.

medialens feature picture

Αξίζει να παρακολουθήσει κανείς την εμπεριστατωμένη δουλειά που κάνει η ομάδα στο website, στα blog που διατηρούν τα μέλη της αλλά και στα ενημερωτικά δελτία που στέλνουν συχνά μέσω email με εξαντλητικές αναλύσεις περιστατικών διαστρέβλωσης και με συγκεκριμένες κάθε φορά εκκλήσεις ανάληψης δράσης απο τους συνδρομητές .

Advertisements

One thought on “Ο φακός των media

  1. Η γλώσσα της δημοσιογραφίας « Αλέξανδρος Μελίδης

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s