My Space-Obama, τα όρια του εθελοντισμού

Δεν θα μπορούσε να υπάρξει πιο σαφές παράδειγμα για να υπογραμμίσει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει μια προεκλογική καμπάνια που χρησιμοποιεί εντατικά web 2.0 από το θέμα που προέκυψε γύρω απο τη λειτουργία της μέχρι πρώτινος ‘ανεπίσημης’ σελίδας του Barack Obama στο MySpace .

Συνοπτικά, εδώ και 2,5 χρόνια ένας ιδιώτης δημιούργησε το myspace.com/barackobama. Με εθελοντική διάθεση, με πολύ κόπο και μεράκι, κατόρθωσε χρόνο με το χρόνο να προσελκύσει χιλιάδες φίλους απο την κοινότητα του myspace. Η απήχηση της συνεχώς διογκούμενης κοινότητας οδήγησε μάλιστα, την διοίκηση του myspace στην δημιουργία του καναλιού impact. Η σχέση του εθελοντή με το επικοινωνιακό επιτελείο του Obama για ένα μεγάλο διάστημα ήταν ιδανική. Υπήρχε αναγνώριση, συντονισμός και τους είχε δώσει και διαχειριστική πρόσβαση. Ώσπου η κοινότητα έφτασε τις 160.000 ατόμων και φυσικά προέκυψε θέμα επαγγελματικοποίησης της σχέσης. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Joe Anthony έθεσε το αίτημα στην καμπάνια του Obama η οποία αρχικά έδειξε να ενοχλείται. Τελικά, του είπαν να ορίσει ένα ποσό εφ΄άπαξ συμβουλευτικής στήριξης. Ο Joe ζήτησε 39.000 $ συν ένα ποσοστό επί των εσόδων απο MySpace. Αυτό τους εξόργισε, δεν έδωσαν καμία απάντηση και πέρασαν στην αντεπίθεση με νομικά ερείσματα ζητώντας του να παραδώσει το δημιούργημα του.

Η καλύτερη αφήγηση της όλης ιστορίας βρίσκεται εδώ. Έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δεί κανείς τα ερωτήματα που θέτει ο συγγραφέας στο τέλος του άρθρου και να σκεφτεί τις περιπλοκές γύρω απο τα όρια του εθελοντισμού στην εποχή της καμπάνιας web 2.0 .

1 thoughts on “My Space-Obama, τα όρια του εθελοντισμού

  1. buzz

Σχολιάστε