πολιτική γκαρνταρόμπα και επικοινωνία

Ηγέτες και κόμματα χτίζουν την πολιτική τους κυριαρχία με βασικά υλικά τον λόγο και την εικόνα. Τι γίνεται όμως όταν το κόμμα ή ο ηγέτης ‘δανείζονται’ τα καλύτερα υλικά του αντιπάλου; Η οικειοποίηση ιδεών και προγραμματικού λόγου από το τυπικό οπλοστάσιο του αντιπάλου είναι συχνό φαινόμενο στα χρονικά της διεθνούς πολιτικής επικοινωνίας. Κλασσικό παράδειγμα αποτελεί το βρεταννικό εργατικό κόμμα. Ο Blair πέτυχε τρείς συνεχόμενες  εκλογικές νίκες έχοντας καταφέρει με απαράμιλλο τρόπο στο μεταξύ,  να συμβιβάσει τους Νew Labour με την θατσερική παρακαταθήκη.

Προγραμματικός λόγος, εικόνες που δημιουργούνται σε παρόντα χρόνο και άλλες που ‘έρχονται’ από το παρελθόν ανταγωνίζονται να επικρατήσουν στον νου των ψηφοφόρων σε μια πολιτική αγορά δύσπιστη, κυνική και ευμετάβλητη.

Το ΄ένδυμα’ μετρά όσο και το περιεχόμενο του μηνύματος. Όχι μόνο τώρα, αλλά ίσως και από πάντοτε. Στην σκακιέρα της στρατηγικής πολιτικής επικοινωνίας η επιτυχία, όπως και αν αυτή εννοείται, κρίνεται με βάση τον βέλτιστο,κάθε φορά, συνδυασμό ικανοτήτων πρωτοτυπίας, συνέπειας, προσαρμογής και αντιγραφής. Η τελευταία μάλιστα  έχει ιδιαίτερη σημασία ενίοτε.

Θα επανέλθω..

Advertisements

One thought on “πολιτική γκαρνταρόμπα και επικοινωνία

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s