My web 2.0 campaign – Obama ’08

Η διαδικτυακή καμπάνια του Barack Obama αποτελεί υπόδειγμα ενσωμάτωσης εργαλείων και πρακτικών κοινωνικής δικτύωσης (social networking) στις ανάγκες μιας σύγχρονης προεκλογικής εκστρατείας.
O διαδικτυακός τόπος BarackObama.com έχει συγκεράσει με οργανωτική αξιοπιστία , στρατηγική ευφυία και σχεδιαστική αρμονία τρείς βασικές ομάδες λειτουργιών. Αυτές είναι:

1. Η χρησιμοποίηση του διαδικτύακού τόπου ως μέσου διάδοσης πληθώρας γενικών και
ειδικών πληροφοριών για τον υποψήφιο, το πρόγραμμα, τις θέσεις του σε
μια λογική κατακόρυφης ροής της επικοινωνίας. Αυτή είναι και η πλέον διαδεδομένη λειτουργία ανα την υφήλιο απο καταβολής internet.
2. H αξιοποίηση του μέσου ως εργαλείου viral marketing , fundraising και ώς μέσου προσέλκυσης εθελοντών. Στον ένα ή τον άλλο βαθμό, αυτές τις λειτουργίες συναντάμε στα περισσότερα συστήματα πολιτικής επικοινωνίας των προηγμένων δυτικών δημοκρατιών.
3. Η προσαρμοσμένη ενσωμάτωση web 2.0 εργαλείων και υπηρεσιών στην καμπάνια.

Και οι τρείς λειτουργίες επιτελούνται αλληλοσυμπληρωματικά. Επιπλέον, η ενσωμάτωση του web 2.0 στην καμπάνια του Obama παρουσιάζει τρία στοιχεία των οποίων την εξέλιξη έχει μεγάλο ενδιαφέρον να μελετήσει κανείς σε μεγαλύτερο βάθος.
Πρώτον, φαίνεται πως είναι προσαρμοσμένη ενσωμάτωση. Δηλαδή, δεν ξυπνήσαμε ένα πρωί , βρεθήκαμε στα campaign headquarters, είπαμε πως να κάνουμε πάταγο στο ίντερνετ και απλά μεταφέραμε μια σειρά απο social networking πρακτικές μπάς και καταφέρουμε να αρέσουμε. Άλλο πράγμα η μεταφορά, άλλο η ενσωμάτωση εργαλείων και πρακτικών. Εδώ πρόκειται σαφώς για προσαρμοσμένη ενσωμάτωση τέτοιων πρακτικών και εργαλείων (blogging, content creating and sharing, community development) που γίνεται με την ανάλογη σοβαρότητα και σε τέτοια έκταση που κάλλιστα λέμε πως αποτελεί διακριτό και σημαντικό σκέλος της όλης καμπάνιας. Για την αξία της προσαρμοσμένης ενωμάτωσης μπορεί να επανέλθω. Δεύτερον, η ενσωμάτωση του web 2.0 δεν είναι μόνο προσαρμοσμένη στις ανάγκες και τη λογική της καμπάνιας, αλλά και του πολίτη – συμμέτοχου και τελικού χρήστη. Είναι δηλαδή προσωποποιημένη ως άλλωστε όφειλε. Αυτονόητα πράγματα.
My.BarackObama.com με motto The campaign is About You.
Τρίτο και ίσως σημαντικότερο. Αυτή η επικοινωνιακή προσέγγιση δείχνει να ταιριάζει γάντι στο προφίλ του υποψηφίου και στο στρατηγικό μήνυμα που με συνέπεια απο την πρώτη μέρα εκπέμπει.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s